långa bollar på Bengt.

sitter här och försöker få ord på mina tankar.
Men det är svårt.
Tankarna är som jag, eller är jag som mina tankar?
hoppar fram och tillbaka, fram och tillbaka...

Som idag när jag äntligen fick tummen ur och skulle börja packa.
(har vetat i 3 månader att jag ska flytta 1a feb, men vad bryr jag mig om det?)
plockar upp en sak, lägger den på en annan plats.
flyttar den sedan tillbaka, och om jag har tur så lyckas jag sedan placera den i en låda.
om jag har tur, alltså.
i värsta fall så flyttar jag tillbaka saken till dess ursprungliga plats.
för att sedan flytta den till nästa plats osv...

Insåg föresten en sak när jag börjde packa ner cd-skivor
(vem använder cd skivor nu för tiden föresten?)
Kan inte för mitt liv förstå hur jag kan ha blivit så cool (HAHAHAHA)
med den musiksmak jag hade för 10 år sedan.
jag va en riktig "hits for kids" och "absolute" tjej.
har massa olika singlar (ni vet, en mini-skiva med 2-3 låtar på.
oftast var första spåret oginalet, eller radioversionen.
det andra var en sorts remix, ev en karaokeversion.
Det tredje var bara ett spår. bara för att. )

Hittade en singel med ett band som hette Wig Wam.
hallå, wig wam?
prislappen satt fortfarade kvar. 10 kr på åhlens.

nu börjar jag igen. hoppar från en sak till en annan.

I morse ände det föresten en kul sak.
nej föresten, det var inte alls kul.
När jag skulle öppna affären lyckades jag få igång larmet.
Tjöt som tusan, måste väckt varenda granne.
inte kul. så där står jag, vet inte vad jag ska göra.
så jag står kvar.
väntar på hjälp. 

Löste ju sig till slut, men ändå. typiskt mig. 
Tekniken hatar mig, varför vet jag inte.
Karma?



UPDATE.

Jag wikkade Wig Wam. se vad jag fick fram!

"Wig Wam är ett glamrocksband från Sarpsborg i Norge. Wig Wam tävlade för Norge i Eurovision Song Contest 2005 med låten "In My Dreams" och slutade på en delad 9:e plats tillsammans med Danmark."

alltså. jag måste köpt den singeln 2005 eller senare.
förmodligen ett par år senare eftersom den endast kostade 10 kr.
eftersom jag nu är en stor tjej( hela 20, thihoo)
innebär det att jag var 15 år eller äldre (förmodligen ca.. 18)
när denna singel inhandlades.
say whaat liksom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0