En fantastisk helg i Malmö

Hemma igen efter en UNDERBAR helg i Malmö.
otroligt vacker stad, med alla torg och gamla byggnader.
Bodde på ett hotell som låg på stora torget, alldeles intill en hel drös med
uteserveringar. Så på fredagkvällen satte vi oss ute och tog ett par öl.

Lördagen bestod av mysmorgon, hotellfrukost och ett mindre roligt besked...
Det är då det är så skönt att ha nån som bryr sig.
Som bara håller om och finns där.

Tog sedan tåget över till Köpenhamn.
Även det en väldigt vacker stad.
Större och betydligt mer folk, men ändå på nåt sätt personlig.
Jag förstod dock inte ett ord danska.
Shoppade lite, mest på VeroModa, haha.

Tog en promenad på ströget, och åt även middag där.
Jag förstod fortfarande inte ett ord. men fick iallafalll
en kycklingsandwich. en mycket god sådan!

Tog efter massa omkringgående (är det ett ord?)
tåget tillbaka till malmö.
Kröp ner i sängen och vilade.
Gjorde oss sedan i ordning för en utekväll.
Förfest på 2 personer i ett hotellrum med
dansk öl, cider och "frugtvin".
Kanonkul, haha!

Traskade runt lite och kikade.
Hamnade sedan på en klubb, Breeze.
Erik trodde, och tror fortfarande, att klubben ägdes av maffian.
Att alla tjejer va prostituerade, och bartenderna var släktingar.
En bartender va sjukt lik Vito, BAMS.. hm.. farbror?
hahahaha.... jag är nästan beredd att hålla med han.
Vi drack, dansade och hånglade. haha!
som nykära småungar på ett 16års disco.
vid 3 var vi trötta och gick hem.

Blev ännu en hotellfrukost i morse.
smakade dock inte lika bra bakfull.
Men ändå bättre än mycket annat!

Har gått runt på stadens gator och kikat.
Åt lite lunch och satte oss i bilen för att åka hem.
vägen hem kändes lååååång. kanske va för att jag sov på vägen dit?
går ju så mycket fortare då.


Tänkte jag skulle komma i säng typ.. nu.
god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0